Ikea

Hannes och jag var ju på ikea själva , oj det va skönt. Vi kunde äta utan att behöva hålla koll på att Thelma inte skulle klena ner hela sig själv och vi gick omkring där inne på ikea i vår egen takt , slippa höra gnäll från Thelma för att hon inte skulle vilja sitta i vagnen och slippa passa vilgots mattider osv.
Ja jag älskar mina barn men ibland är det skönt att få va själva å få vara Sara och Johannes och inte mamma och pappa.
Vi gick där inne i 4 timmar. Hade skoj. Klart vi blev la lite små grininga nån gång men sånt är de. Hannes blev lite trött på mig i slutet för att ja ville kolla på allt julpynt. Men det fanns så mycke fint. Oj va dyrt det hade blivit om ja hade fått köpt alla kulor och sånt som ja velat:) men lite smått å gott fick ja allt till julgranen. Jag hoppas det blir fint.
Men det blev en del annat. Vi åkte ju till IKEA för att köpa ett högskåp och ett bänkskåp till köket. Men sen bestämde vi oss för..(hannes säger att det var jag som bestämde de, klart han skyller på mig:) ) att ha lådor i högståpet och detta la på 1000 på priset. Så de blev lite dyrare än tänkt.
Sen köpte vi en bokhylla till Thelmas rum , mycke behövligt. Hon har ju så mycke böcker å sånt.
Den var faktiskt nersatt. för den skulle utgå (nöjd ja var).
Sen köpte vi lite smått å gott. Köpte en ny matstol t Vilgot. Likadan som förut men en röd denna gången. Hannes mamma å pappa fick den andra, deras höll på å falla ihop.
Så vi kom ifrån ikea några tusingar fattigare.. men sånt är det när man är som vi är.

Det var en trevlig dag. Påvägen hem sa vi grattis till varann på 5års dagen:) Det var den uppmärksamheten vår 5årsdag fick typ:) hehe

Sen åkte vi hem till tibro och plockade in alla saker och monterade ihop Thelmas bokhylla. Den blev jätte fin.
Barnen var i skogen.. asså hemma hos hannes föräldrar så vi brummade dit sen och hämtade dom. Vid de laget hade vi börjat sakna våra små gullungar.
Det är skönt att vara utan dom men inte för länge.

Sen mös vi lite med tända ljus å te å mumsigt bröd och film när barnen lagt sig.

Mycket trevlig dag.
Pöss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0