Ska alla få vara hundägare..!??

Förut var ja ute å gick en sväng men Iza. Hon gick halva vägen utan koppel och var jätte duktig.
Precis när vi skulle gå över den "stora" vägen för å komma t vårt hus så kommer det en hund springande.
Iza sprang ut i vägen som vi gick på.. Hon blev nog rädd när den kom. För den lät inget å det var mörk. Jag blev skit rädd å bara skrek till.Men hon kom till mig och ja kunde koppla henne. Å den andra hunden stälde sig å kissa på flaggstången i trädgården vi gick förbi.
Jag blir så arg.. det är inte första gången denna hunden är ute å springer . Den är fan jämt ute å springer. Han brukar vara på vägen utanför oss. Å bilarna får liksom nita för å inte köra på den.
Å ägaren verkar inte bry sig.
Jag blir vansinning.
Jag vet ju liksom inte hur denna hunden är. Den kanske är ilsken. Blir ju skit rädd att den ska göra Iza nått lr så. Lr att den ska komma å göra nått mot Thelma om hon är ute i trädgården.
Vi har ju staket runt hela trädgården så vaken hund lr barn kan komma ut.
Men det verkar inte vara en självklathet för folk å ha om man har en hund som rymmer hela tiden.
Man får la fan förlja med hunden ut i trädgården då om den har tendens å rymma. Lr sätt upp staket liksom!!!
Sen hörde ja senare att den stog å skällde typ i grannens trädgård lr nått.
Tänk sen när Iza löper lr så.. Suck.
Kan ju inte ha henne inne hela tiden bara för att andra inte kan hålla koll på sina hundar.
Å till saken hör att ägaren hade en annan hund förut å den gjorde precis likadant. Sprang omkring här på gatan å grejer..
Hur fan tänker man.

Nog för att vår vovva inte är världens lydigaste å väluppfostrade men hon springer inte omkring på andras gårdar å så. och inte på vägen heller.

Var tvungen att få ur mig lite aggresivitet.(stava)

Nu ska ja gå å sova!

Kommentarer
Postat av: Sophie

På din fråga är mitt svar NEJ! Jag förstår din aggresivitet:P

2008-12-22 @ 18:36:05
URL: http://fiabus.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fy va störande, förstår fasen att du blir arg! Ush ush!

2008-12-23 @ 20:22:09
URL: http://babish.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0