6/9

Den 6/9 så blev ja det sista syskonet kvar som inte är gift .
För min bror gifte sig denna dag med sin älskade Lotta.Dagen började VÄLDIGT regnig, men det ordnade upp sig tack å lov. Inge vidare skoj å å fotas å komma ur kyrkan i ösregn.
Var mycket förberedelser på dagen och dagarna innan. Vikt program å grejer.
Men lördagen bestod av av smyckning av kyrkan men rönn och björkar. Blev Mycket skoj. Rönnen var väldigt svår å hitta vill ja lova.. hehe fick kapa ner typ ett helt träd hos hannes föräldrar:-) men fint blev de til slut och tror att marco å lotta blev nöjda. Och fixa lite vid hotellet .
Sen åkte vi hem t mamma å pappa å fick en liten andningspaus:-) duscha å mata vilgot å sen göra sig i ordning.
Och jag å hannes som är såna jälva tidsoptimister tog för lång tid på oss som vanligt så de gick inte i laglig fart påväg t kyrkan vill ja lova:-)
Körde tydligen om brudparet i en bil:-) men vi såg dom inte .. för bilarna va som små sträck för oj va fort de gick... aja kanske inte riktigt så fort men nästan:P

Vigseln var jätte fin. Kom faktiskt en å annan tår i mitt öga. Dom var så fina och musiken var så fin. Och solen kom faktiskt fram och sken in i kyrkan också:-)  Underbart.
Är så glad för min bror och hans nu fru!

Sen var de party på hotellet:-) med jätte god mat å tal å såna fina grejer. Sedan var det dax för dans ... bröllopsvals. Musiken började å de dansade lite vals men sen slutade den och dirty dancing låten startade .. då hade dom övat in en dans till den.. tihi,. Jätte kul å se!
Efter de så var de tårta å sånt mums. Och sen ännu mer dans å skojs.
Känns som de var vår sida av släckten som var mest dansant. Var jätte skoj. Jag fick några danser mä min bror.. Kändes som folk var inponerade att jag är såpass "ung" och kan dansa bugg å så. Men är man uppväxt i en familj där alla mer lr mindre har dansat så blir se så, Älskar å dansa.

Sen var de natta mat.. korv med bröd :-)

Mycke trevligt var allt. Jag å hannes kom ifrån lokalen sist. innan oss var de 3 killar som fick sina sista öl efter lite påtryckningar och dansade lite å har skoj.. å ja å hannes hade skoj åt dom:-)
Efter att vi hade fyllt i klart i boken som vi höll på med så vandrade vi hemåt till mamma å pappa genom de disiga hjo. Var en del ungdomar ute som hade varit på cafe grönköping kan ja tänka mig.

Kan sammanfatta dagen med att den var väldigt trevlig å lyckad å tror att herr å fru Enell också tyckte de!


Mina pojkar påväg på bröllop

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0