ny ridskola, och ramlingar

Ja idag var det första gången för mig på den nya ridskolan här i tibro.
Kan ju säga att det är rätt stor skillnad. Knappt inga stora hästar. Typ bara massa ponnys. Men det är ju en barn ridskola för de mesta men men. Jag fick iallfall en häst. Vet inte va han hette. Det gick bra. Men kändes som om vi inte fick nån kontakt alls, jag å hästen.
Men vi skritta lite i ridhuset och sen trava lite. Och sen efter ett tag så... poff så ramlade ja av. Han blev rädd för nått så han flög åt ett håll och jag åt andra.
Helt sjukt va mycke man hinner tänka fast de känns som de gick så fort, fast samtidigt i slowmotion(stava).
Ja hann få ut fötterna ur sigbyglarna och han tänka på hur ja skulle landa. gjorde inte så ont när ja landade. och skrek till gjorde ja för ja kände ju att nu åker ja av.Men ja blev väldigt rädd och en aning chockad. För tårtarna kom. Men inte av att de gjorde ont utan för att ja blev så rädd.
Ja gick lite i ridhuset men sen satt ja upp igen. Det är ju så man ska göra. påt igen bara.
Men va harig ja blev efteråt. Och de körde en traktor utanför hela tiden och den hästen ja hade var rätt ljudkänslig så han spände sig mest hela tiden. Inte så kul.
Men hoppas de blir bättre nästa gång.
Trivdes bättre på mariestads ridskola men har inte råd att åka dit, det är ju en bit. Men men ja får ge denna ridskolan en chans. Det var trevligt folk iallafall. men inte alls lite pedagogiskt som den andra. Men de kanske kommer.
Jag ska inte va så negativ men inte så lätt alla gånger.
Men åter till avramlandet. Hade inte ont alls förutom i armbågen som ja skrapade upp, hade inte ont , men sen när ja satta mig i bilen hem så kände ja att ja fick fått mig en regäl smäll på höften. För kände typ inte benet ordentligt.
Och nu smärtar de jävlar imej.
Kan knappt gå.
Får la se om ja kommer upp i sängen imorgon. Har ju ont i just den höften annars också men imorgon kommer de no inte bli kul alls.

Det var min första gång på kateryds ridskola!!

Och i morses ramlade ja också så det är en ricktig ramlig dag idag.
För nått utav mina barn hade spillt/hällt ut välling i hallen och ja skulle precis gå å hämta papper för å torka upp de. Tror ni inte att ja halka i de så å höll , som tur var fick ja tag i vagnen lite som stog i hallen men hamnade på golvet å kände hur de knaka till i höften. Ojoj vilken dag.

Pöss

Kommentarer
Postat av: Filippa

Men Sara då! Du får hålla dig i ordentligt! :D

2009-08-21 @ 22:57:48
Postat av: Eve

Härligt iallafall att du har mösjlighet att gå på ridskola AVIS.

2009-08-22 @ 00:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0