Vilgots dagis.

Ja idag har vi varit där och kollat. Visst det är väl trevligt men allt blir bara så fel.
Jag vill ha Vilgot på samma dagis som Thelma.
Blir så ledsen på allt.
Vi gick runt å kikade och sen fick vi ett kort som de stod inskolningdatum på. 20 SEPTEMBER hallå lr.
Blev verkligen lessen. Jag kommer alltså inte få ett öre förens i okt.
För ja får inga pengar från akassan pga av att jag inte har nån dagisplats. Och ja kan ju typ inte ta nått jobb för att ja inte har nån dagisplats till vilgot.
Allt känns pannkaka. Och troligen så kommer ja inte få plats på Thelmas dagis förens typ nästa sommar. Fy allt känns skit.
De platserna som var ledigt på torpet där thelma går är tillsatta av andra syskon. Men hallå kan dom inte titta lite på vem som har lätt att ta sig till 2 dagis på morgonen. Okej det är inte långt till nått av dagisen hemifrån men mellan dom båda så är det en bit. Och jag har liksom inget körkort.Det är väl en sak dom dagarna hannes är hemma å kan köra dom. Och det går la an på sommaren när ja typ kan cykla med barnen men på vintern då. Det kommer ta 3 år att komma till dagis. Och så kommer dom gå olika tider å sen kommer inte vilgot få frukost på sitt dagis men det får Thelma. Alllt bara kör ihop sig.
Jag var så ledsen här förut när ja pratade med mamma. Vet inte va ja ska ta mig till.
låter kanske som en skitgrej och att ja ska va glad att jag fått en dagisplats men det är inte roligt när de inte känns bra. Bara för att de är såhär nu så känns inte Vilgots dagis alls bra. Trivdes inte alls. Bara för att allt blivit så fel. Vill bara skrypa igenom jorden.



            
Nä nu ska ja sova en stund här på soffan och lugna mig lite innan ja ska väcka Vilgot och hämta Thelma på dagis.

Kram från en ledsen sara.


Kommentarer
Postat av: mia

usch va jobbigt de känns å läsa att dom behandlar familjer så olika.. vem säger egentligen att de andra barnens syskon måste gå föra vilgot?? lider verkligen med dig/er... dagisplats är ju så viktigt, speciellt att de känns rätt eftersom man lämnar de dyrbaraste man har där så många tim... jobbigt med pengarna oxå... massa styrke kramar!

2010-06-16 @ 13:46:46
Postat av: Anonym

Det är verkligen ingen skitgrej, måste vara jättejobbigt! Hoppas verkligen att det löser sig med dagis och pengar, är inte roligt när det känns som hela världen är emot en! styrkekram

2010-06-16 @ 14:14:16
Postat av: Eve

Stackars er!! Hoppas allt löser sig tillslut! massa kramar

2010-06-16 @ 18:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0