Lchf cheesecake.


Hade sötsug idag som vanligt. Men gjorde ett nyttigare altenativ av sötsak iallfall.
Hittade recpetet på http://www.lifezone.se/se det är hon som är med i halv åtta hos mig denna veckan. Hon bjöd på lchf mat igår.spännande.
Den var rätt mumsig men jag hade nog valt grädde till lr på istället för créme fraiche.

Till en cheesecake

 Pajbotten:

2-3 dl hackade nötter

1 tsk kanel

1 tsk vaniljpulver (ej vaniljsocker)

2 dl kokosflingor

100g smältsmör

 Blanda och tryck ut i en pajform.  Grädda i ugn i 175° i 5 minuter.


 Fyllning:

300g philadelphiaost

2 ägg

1 tsk vaniljpulver (ej vaniljsocker)

1 dl kokosflingor

 Vispa ihop och häll i pajskalet.  Grädda ca 30 minuter, 175°.

 
Topping:

2 dl créme fraiche

Bär

 Vispa och bred över den kalla kakan.  Garnera med bär.



Receptet är kopierat med bilden är faktiskt min.


Kommentarer
Postat av: Frida

Mumms! Det måste jag prova :)

2011-03-01 @ 20:57:05
Postat av: Sophie

Åh ser smaskens ut!

2011-03-01 @ 22:26:09
URL: http://sophiekall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0